دیدنی های دبی
نوشته شده توسط : پناهی نیا

پارک ساحلی جمیرا دبی

پارک ساحلی جمیرا دبی

این پارک یکی از پارک های دیدنی دبی می باشد و در سال 1989 ساخته شده است که نظر بسیاری از گردشگران تور دبی را به خود جلب کرده است . این پارک در زمینی به وسعت 12 هکتار در خیابان ساحلی جمیرا واقع شده است . مناظر اطراف این پارک شامل : درختان نخل ، ساحل طویل ، باغ و چمنزار دریای لاجوردی و ... می باشد که زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است . همچنین این منطقه شامل زمین مخصوص والیبال و دکه های غذا و نوشیدنی نیز می باشد . این پارک همچنین دارای پلاژ شنا نیز می باشد که نجات غریقان در ساعات شنا در آنجا حظور دارند .

پارک ساحلی جمیرا دبی

اتوبوس شگفت انگیز دبی

این اتوبوس یکی از تفریحات و جاذبه های دبی به شمار می رود . این اتوبوس در خشکی شبیه یک ماشین معمولی و در آب به صورت یک قایق عمل می کند . این اتوبوس در خور دبی قرار دارد و گردشگران تور دبی می توانند لحظات هیجان انگیزی را روی رودخانه دبی با این اتوبوس تجربه کنند .

اتوبوس شگفت انگیز دبی

 

اتوبوس شگفت انگیز دبی

این اتوبوس شما را در شهر دور میزند تا گشتی در شهر داشته باشید و سپس ساعاتی را در رودخانه دبی سپری می کند . این اتوبوس مجهز به سیستم برودتی می باشد . در این اتوبوس جلیقه نجات و سایر تجهیزات مورد نیاز در مواقع ضروری تعبیه شده است . یک راهنما نیز در طول سفر همراه شماست و اطلاعات جالبی را در اختیار شما قرار می دهد .

پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی اولین پیست سرپوشیده اسکی در خاور میانه می باشد که در سال 2005 ساخته شده و در مرکز خرید مال دبی واقع شده است . این پیست دارای 5 دور با شیب ها و ارتفاع های مختلف است که طولانی ترین دور آن 400 متر می باشد . این پیست در زمینی به مساحت 22500 متر مربع بنا شده و دمای آن بین -3 و -30  درجه متغیر می باشد .ارتفاع حداکثر این پیست 85 متر و پهنای آن 80 متر می باشد و قابلیت پذایرائی از ۱۵۰۰ اسکی باز را نیز دارد .

پیست اسکی دبی

 

پیست اسکی دبی

این مکان دیدنی و تفریحی شامل قسمت هایی از قبیل : پارک برقی ، یک غار بزرگ برفی ، تله کابین چهارگانه ، قالیچه های پرنده ، رستوران و کافی شاپ ، اتاق های خصوصی برای مهمانی بچه ها ، فروشگاه و ... می باشد . گردشگران تور دبی می توانند از این مکان زیبا دیدن کرده و اوغات خوشی را در آنجا سپری کنند .

 

موزه دبی

این موزه که یکی از قدیمی ترین بناهای دبی می باشد در قلعه الفهیدی واقع شده است که یک نگاه اجمالی به گذشته تاریخی دبی را نشان می دهد . این موزه در سال 1971 برای دفاع از شهر در برابر جنگجویان همسایه و ساخته شده است . این بنا همچنین در زمان های مختلف به عنوان : مقر حکومت ، اقامت گاه امیر ، انبار مهمات و زندان مورد استفاده قرار می گرفته است .

موزه دبی

دیواره های این قلعه از مرجان و صدف دریا و سقف آن از ساق برگ های‌ نخل ، گل و گچ ساخته شده است . در این بنا آلات موسیقی از قبیل : طبل ، فلوت ، چنگ ، نی انبان ساخته شده از پوست بز و سایر آلات محلی که در مناسبتهای بزمی به کار می‌رفته اند به چشم می خورد همچنین آلات جنگی ما نند : شمشیرها ، نیزه‌ها ، کمانها‌ و پیکانها ، زره‌های ساخته شده از پوست کوسه ، تپانچه‌ها و تبرها نیز به نمایش گذاشته شده اند .

موزه دبی

این موزه یکی از جذاب ترین و مهمترین جاذبه های گردشگری دبی به شمار می رود که نظر بسیاری از گردشگران تور دبی را به خود جلب کرده است . در این موزه مدل‌های زنده ، نماهای زندگی مردم قدیم این شهر را به تصویر می‌کشند . یک بازار شلوغ ، یک مدرسه اسلامی ، زندگی بیابان نشینی در شب و زندگی ماهیگیران از جمله این نماها می‌باشند همچنین در این موزه تصاویر متحرکی وجود دارد که بیانگر گذشته دبی است و مجموعه گالری ها تصاویری از خانه های عربی قدیمی ، زمین ها ، بازارها ، بیابان و آبراه ها را برای بازدید عموم به نمایش گذاشته است .

موزه دبی

پارک خور دبی

پارک خور دبی

پارک خور دبی از مکانهای دیدنی دبی می باشد. پارک خور دبی میان دو پل القرهود و المکتوم  در منطقه بردبی واقع شده است. در پارک خور دبی شهر بچه ها نیز وجود دارد. سرزمین عجایب نیز در نزدیکی این پارک خور دبی می باشد. در پارک خور دبی مکانهای مختلف برای تفریح وجود دارد از جمله اسکله ماهیگیری , مسیرهای مخصوص پیاده روی , قسمتهایی برای بازی کودکان , رستورانها و مکانهایی برای فروش نوشیدنی و غذا وجود دارد. در پارک خور دبی آمفی تئاتر بزرگی وجود دارد که بسیار مناسب برای برگزاری و اجرای کنسرت ها و همایش ها می باشد.  در مجاور ورودی شماره يک پارک خور دبی شهرکودک و موزه ویژه کودکان وجود دارد. می توانيد در ورودی شماره دو موتورسيکلت چهارچرخ اجاره کنید و با قیمت 20 درهم برای يک ساعت تفریح نمایید. در پارک خور دبی دوچرخه سواری ممنوع است اما اسکيت سواری مانعی ندارد. مسافرین تور دبی از پارک خور دبی بازدید می کنند و از جاذبه های دیدنی و تفریحی دبی برای گردشگران و مسافران تور دبی محسوب می شود.

پارک خور دبی

پارک خور دبی





:: برچسب‌ها: دیدنی های دبی, جاذبه های دبی, مناطق تفریحی دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: